"Livet skal ikke begripes - det skal gripes" Gunnar Bjørling

mandag 31. oktober 2011

Halloween



Da er gresskaret på plass og jeg håper det kommer en drøss utkledde unger på døra her. 

Jeg var litt i tvil om jeg skulle ha gresskar i år siden jeg nå har blitt 40 år og ungene mine syns det er på tide å bli voksen. Ivertfall ikke fullt så barnlig som jeg til tider kan være. For her i huset så er det nok jeg som syns det er mest gøy med halloween.
Etter å ha irritert meg i noen år over denne uskikken så fant jeg ut at det var unødvendig bruk av  energi. Hvorfor ikke lage det om til noe gøy og vise ungene at man trenger ikke å ta med uskikkene, bare det som er ok og ikke går utover andre mennesker. Så som tenkt så gjort. 
Jeg bruker ikke mye penger på dette , men kjøper et gresskar fordi jeg syns det er gøy å skjære ut og lage annsikt. 

Så da ønsker jeg alle en fin Halloween. Håper at unger og ungdommer ikke finner på noe tull og har respekt for halloween reglene som bl.a er å ikke ringe på døra der utelyset er slått av.

2 kommentarer:

  1. SÅÅÅÅÅ nusselig og koselig gresskar da!

    Eg GLEMTE å kjøpe et før helga enda eg hadde pyntet og var klar over dage, og i dag var det tomt!

    Men lyse skal på og ALi har fått utdelingAVsnop-instrukser for Jr og eg skal ut gå ))

    Etterpå er det sofakos og kakao.

    KOS deg!

    Klem Vibbedille ;))

    SvarSlett
  2. Skikkelig stil over det gresskaret der!
    Jeg er ikke udelt positiv til de nye skikkene, men som de sier: "If you can't beat them, -join them!"

    SvarSlett