"Livet skal ikke begripes - det skal gripes" Gunnar Bjørling

mandag 16. januar 2012

Lykken er en Marius


Endelig så har jeg også fått strikket en marius genser. Det har stått på ønskelisten min lenge og når datteren kom hjem og ønsket seg en slik var det bare å få kjøpt inn garn og mønster og la strikkepinnene gå. Det vil si at på  det ensfargede blå  gikk strikkepinnene for fullt  men når jeg kom til mønsteret så ble det dassing. Går ikke fort når jeg skal strikke med to farger. 

Marius genseren er oppkalt etter Marius Eriksen . Han var en kjent jagerflyver og skuespiller. I tilleggg så var han dobbelt norgesmester i slalom. På det første bildet som ble utgitt av dette mønsteret så er det Marius Eriksen som er mannen med genseren på seg. Denne flotte genseren som har samme farger som det norske flagget ble laget av Unn Søiland Dale. Hun hentet inspirasjon blant annet fra setedalsbordene i setedaskofta ( kjent som lusekofte).

Nå er det min skjønne tenåring som har blitt avbildet med Marius genseren. Litt stor ble den men det gjør visst ingenting. 



2 kommentarer:

  1. Hei hei! Kjempefin genser, - superfin jente, superflink mamma!!!!
    God natt god natt. Klem.

    SvarSlett
  2. Mariusgenser og ragland? Det må være drømmegenseren :) heldige snuppe :) flink mamma :)
    Klem fra naboen

    SvarSlett