"Livet skal ikke begripes - det skal gripes" Gunnar Bjørling

fredag 4. januar 2013

Nytt år nye muligheter

Godt nytt år.

Da er vi i gang med 2013.  Nytt år og nye muligheter. 
Jeg har alltid  nyttårsforsetter. Noen varer kort tid , andre litt lenger og en gang i blandt så klarer jeg å holde det et helt år. 

I min garnverden har jeg også små nyttårsforsetter. I 2012 skulle jeg ikke kjøpe mere garn enn jeg strikket opp. Det ble 1500 gr. mindre kjøpt inn enn jeg brukte opp. Det er jeg fornøyd med. Jeg fikk også en skikkelig opprydding. Gikk igjennom alle små og store poser med garn, pinner og  mønster så nå har jeg full kontroll. Tror jeg.


I år 2013 har jeg et helt annet mål. Jeg skal strikke sokker med andre mønster enn jeg vanligvis pleier. 
Mine 3 gjenngangere er  "Blueberry" Waffel Socks,  Trollemor ( mønster fra Ellinor Kvammen sitt hefte) og vanlig ribbestrikk.


Trollemor

 "Blueberry"Waffel Socks


For å bli flinkere til å bruke andre sokkemønster har jeg meldt meg på en along inne på uformelt. Her blir det lagt ut tre sokkemønster hver måned og så kan man strikke et eller to eller alle tre . Siden denne alongen er ganske uformell så binder man seg ikke opp til å strikke alle månedene men man tar de man har lyst til. Målet mitt er å strikke et nytt mønster hver måned. Jeg har en baktanke med å være med i denne alongen. Hvert år før jul sitter jeg å strikker sokker helt til siste tråden blir festet natt til julaften. Siden jeg begynner ganske sent så får jeg aldrig laget sokker til alle jeg vil. Det skal jeg i år. I ulike farger og mønster slik at ingen får like sokker. 

I januar har jeg valgt å strikke et mysteriet som er i denne sokkealongen.Vi får utdelt en liten snutt av mønsteret hver uke. Jeg har strikket første del og venter spent på neste.


Garnet arwetta fant jeg i min egen "garnshop" på loftet. 
Et nydelig garn å strikke med. 

Oppskriften til "Blueberry" Waffel Socks finner dere her.



3 kommentarer:

  1. Jeg er ingen strikker, og langt mindre noen sokkestrikker, men har i alle fall veldig lyst til å kunne strikke både sokker og votter! Blåbærvaflene har stått på lista mi ei stund; kanskje på tide å gjøre noe med det? :)

    SvarSlett
  2. så flink du har vært med garnslanking :-)
    Fine sokker!!

    SvarSlett
  3. Det hørtes ut som et nyttårsforsett det var fullt gjennomførbart. Veldig smart med slike. Flotte sokker blir det også. :)

    SvarSlett