"Livet skal ikke begripes - det skal gripes" Gunnar Bjørling

onsdag 9. januar 2013

Himmelskjerf

Siden 1 januar så har jeg gått med nesa i sky. Det er himmelen som er interesang om dagen. Er den blå, grå ,lys eller mørk.
Min plutselige interesse for himmelen er himmelskjerfet jeg strikker , eller Sky Scarf som det egentlig heter. Hver dag titter jeg ut av vinduet mitt og så strikker jeg en stripe på sjerfet i den fargen som passer best. Det er en stor gruppe mennesker rundt på vår klode som driver med slik himmel strikk.
Dere kan lese mere om dette her. Det er også en gruppe inne på raverly som driver med det samme og den finner du her.

For å huske hvordan himmelen er så tar jeg bilder hver dag. 





Jeg har valgt å strikke skjerfet som en tube og jeg håper å kunne sy det sammen og ha det som en rundhals. Ser at den lyse blåfargen jeg har valgt er litt feil så kan hende jeg en av dagene bytter den ut og begynner på nytt. Eller kansje ikke. Kan jo bli bra med de fargene jeg har også. Jeg får se. 
Så langt har jeg kommet på 9 dager:





Jeg fikk ikke rettet det ut så det kommer et nytt bilde når jeg har kommet litt lenger. 

3 kommentarer:

  1. Så spennende strikk! Resultatet må jo bli bra med den fine inspirasjonen :)

    Ha en strålende dag!

    SvarSlett
  2. Morsomt prosjekt, kos deg med nesa i sky fremover :)

    SvarSlett