"Livet skal ikke begripes - det skal gripes" Gunnar Bjørling

mandag 7. oktober 2013

Lite håndarbeid = lite blogging.

Det er vel ikke den mest inspirerende overskriften men det er sannheten. Plutselig ble hele strikke/heklelysten borte og det var helt forferdelig. Ikke forferdelig i den tanke at det som skjedde hadde noe personlig grusomhet over seg  men når noe som har gitt en glede i lang tid plutselig ikke gjør det lenger , ble det noe jeg savnet. 
Alt av garn,mønster og pinner ble stuet bort i et kott og jeg fikk en ryddigere stue og mye tid til å holde på i hagen. Dvs  i år er det drivhuset som har stått i fokus. Med den fantastiske sommeren og høsten  som vi har hatt  har det bugnet av tomater, agurker, bassilikum og chilli. I fryseren ligger det hele chilli og mengder av tomatsaus.I skapet er det glass med chillisalt og urtesalt ( jepp har hatt en bitteliten urtehage også) Dvs mengder er det vel ikke akkurat men for en som aldrig har laget det tidligere så føles det som at det er mengder. Nå når høst og vinter været kommer så skal jeg bruke dette og tenke på den hærlige sommeren vi har hatt mens jeg panlegger neste prosjekt som skal på pinnene. Jepp strikkelysten er tilbake og det er hærlig. Den roen som kommer over en når en sitter i sofakroken og putler med alle disse ulike garnnøstene i ulike farger er så deilig. 

Nå skal jeg innrømme at helt fri for garn har det ikke vært her i sommer. Jeg har hatt en bitteliten pose med noe restegarn som jeg har sitti å putla med. Resultatet ble noen grytekluter og en bordskåner.






Garn: restegarn hvor det meste er mandarin petit
Heklekrok: nr 3



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar