"Livet skal ikke begripes - det skal gripes" Gunnar Bjørling

søndag 13. januar 2019

Matplan uke 3



Nå sitter jeg her og er veldig tilfreds med matplanen jeg laget forrige uke. Den fungerte akkurat på den måten jeg håpet.
Både jeg og mannen min føler vi har spist veldig god mat. Det er viktig skal vi klare å holde oss til et nyttig kosthold. 


Kort oppsummert hvorfor jeg er fornøyd med å ha en plan siste uken.

  • Vi har hatt mindre fokus på mat
  • Vi har fylt opp magene med det jeg ser på som nyttig mat
  • Vi har spist variert.
  • Vi har prøvd nye oppskrifter
  • Vi har brukt mindre penger på mat
  • Vi har brukt mer av det vi har i fryseren og kjøleskapet




Jeg har nå laget meg en matplan for uke 3
Her er det fortsatt en suppe dag og to fiskedager. Den veganske dagen er borte.  Det er rett og slett fordi jeg syns det er vanskelig å finne veganske retter som også fungere sammen med lavkarbo. 
Jeg vil fortsette å lete etter veganske retter og prøve meg ut litt selv på hvordan jeg kan få det til. Foreløpig tar det litt for mye energi men plutselig har jeg funnet flere veganske matretter som blir satt på menyen.  
Den veganske linsegryta vi hadde forrige uke var stor sukses så den vil helt sikkert komme på sener planer . Her er oppskrift på den :  Linsegryte





Uke 3

Frokost

m.m

lunch

Middag

Kvelds

Mandag
Oppsis Skinke agurk majones


Ved behov:

-litt nøtter

-1 ss
cc olje i kaffe/te


Yoghurt m/bær

Laks i form

Ved behov:

Kokt egg m /reker og majones

Knekkis m/ rekeost

Eggerøre m/spekemat

tirsdag
Toastet ketovaffel

kyllingsalat
Wook m /svinefile og grønnsaker

onsdag
2 stekte egg
Sopp, salat

kyllingsalat

betasuppe

torsdag
Oppsis Skinke majones agurk
Chiapudding
Bær kokosflak

Torsk,bacon,smør


fredag

smoothie
Knekkis, skinke, salat, majones

Lk pizza


lørdag
Knekkis makrell-i-tomat majones agurk

Yoghurt m/bær
Søtpotet lasagn
Salat





Smoothie er noe som blir laget i perioder. Jeg har prøvd mange og noen er gode og andre er ikke fullt så gode. Denne som jeg skrev om her på bloggen for mange år siden er nok fortsatt en favoritt. 
Oppskriften kommer opp om det trykker her eller på bildet .















2 kommentarer:

  1. Hei på deg og takk for besøket hos meg :)
    Matplan var en god ide. Sliter til stadighet med å finne løsninger på det.
    Og blir sååå matlei i perioder.
    Din matplan var kjekk for den inneholder hele dagen, så jeg har lagt deg til
    blogglista mi :D mvh AnneKa

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig. Jeg syns det er helt supert med matplan. Sparer mye energi og tid på det :)

      Slett