"Livet skal ikke begripes - det skal gripes" Gunnar Bjørling

tirsdag 20. juli 2010

Morgenstund har gull i munn

Siden jeg ikke er noe god på å ta bilder så har jeg lett litt etter noe bilde tips rundt omkring. Et av de var å ta bilder tidlig på morgenen for da er lyset best. Så dette måtte prøves






I dag hadde jeg vekkerklokka på tidlig og fikk tuslet meg ut i hagen med kamera rundt halsen og skjønningen på slep(hunden). Tenkte å ta noen hagebilder, men da jeg kikket meg rundt så lurte jeg i grunnen på hva som var så interessant med denne hagen. Prydrosebusken, min store stolthet, var klipt helt ned på grunn av kulden som hadde herjet med den. Det er ikke så mye som en roseknupp på den. Resten av det som er plantet oppgjennom årene har snegler og rådyr forsynt seg grådig av. Så da var det å gå på leting da i gress og buskas etter noe som jeg setter pris på i min hage. Siden bloggen heter eplehagen så måtte jeg jo ta et bilde av det ene eple treet mitt. Så da var tema satt. Bær og frukt fikk den gleden av å bli evigvarende i form av bilder.











Etter å ha tatt mange bilder så forsvant morgenen og det gode lyset med den. Jeg konkludere med at selv om lyset har mye å si for resultatet av bilder så er det nok talentet til den som står bak som avgjør om bildene blir gode eller ikke. Jeg har definitivt ikke de talentene, men fortsetter likevel glad og fornøyd å knipse mine bilder av ting som betyr noe for meg.



1 kommentar:

  1. Hei igjen! Bildene ble kjempefine, og du har helt rett i at lys betyr alt! Morgenlys er fint, men den aller største forskjellen er mellom utelys og innelys. Talentet utvikles etter hvert, - det er jeg også et levende bevis på. Mine første bilder er helt latterlige, - de er blitt bedre nå etter et halvt år med blogging...:)

    SvarSlett