"Livet skal ikke begripes - det skal gripes" Gunnar Bjørling

fredag 21. februar 2014

Blir det noen gang nok?

Jeg strikker mye sokker. Noe viser jeg frem i bloggen men de fleste forsvinner før jeg rekker å ta bilde. For det meste er det helt vanlige sokker i ribberstrikk, vaffelstrikk eller rettstrikk. 
Det er alltid noen å strikke til og de aller fleste blir glade når de får et par sokker. 

I år skal jeg strikke sokker som skal gis til uteliggere i Oslo. De trenger varme på beina. Det er "gakken" som samler inn og deler disse ut til de som trenger det. Jeg har kun rukket å strikke et par enda men jeg har flere som er under planlegging.
Du kan lese mer om dette i bloggen til "gakken" som du finner her.



De underste er skal sendes til "gakken" . De er strikket i dobbelt garn på pinne nr 3,5. Det ensfargede er sisu, det spraglete kan jeg desverre ikke huske hva heter. Det er i ca samme tykkelse som sisu.

De øverste er Synnesokker str. 34 strikket av ulike smårester jeg hadde liggende her.


1 kommentar:

  1. Så koselig at du blir med! Sokkene ser knallfine ut! Godt det er fler enn meg som er på sokkekjøret, hjemløse eller ei =D

    SvarSlett