"Livet skal ikke begripes - det skal gripes" Gunnar Bjørling

lørdag 4. januar 2020

Mat for 500 kr i uka

Første januar tikket det inn en melding:

"Blir du med på maxtak?
Vi kan kun bruke 500 kr på mat, klær osv i uka.
Regninger holdes utenom og bilen skal bli brukt minst mulig. "

Jeg måtte sette fra meg kaffekoppen og lese ordentlig en gang til før jeg tenkte at det klarer jeg ikke. 
Jeg kan fint klare meg på 500 om det kun er mat men her ligger også dopapir, tannkrem, vaskemidler osv. I tillegg er det hobby og klær. 



Så begynte jo selvfølgelig tankene å svive rundt i toppen. Skapene og fryseren er full av mat. Vekta jobbes det med for jeg har endel kilo for mye( betyr mindre mat ) Jeg har kjøpt ny sovepose og utebukse. Hobbyrommet er fullt av scrappesaker , garn og diverse stæsj. Jeg kan låne bøker på biblioteket. 
Så hva er det egentlig jeg trenger utenom forbruksvarer? 
Akkurat nå er det ikke så mye fant jeg ut. 
Når jeg i tillegg leste siste setningen i meldingen en gang til : 
" Så blir vi rike på slutten av året ( med mange latter mojiier )" 
Da var det gjort.
Jeg er med.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar