"Livet skal ikke begripes - det skal gripes" Gunnar Bjørling

torsdag 8. desember 2011

Joda, det er da juleforberedelser her også

I går kom min utflytta datter hit og vi fikk begynt på julebaksten. Det ble fire slag i denne omgangen. Datteren var sjefsbaker, sønnen var sjefsmakeren og vår yngste tenåring var bilde og julemusikk sjef. For vi må selvfølgelig ha full musikk på når vi holder på med julete ting.  Vi bakte og sang så det joma og skjønningen( hunden) gikk rundt og lurte og trodde nok vi var blitt en smule gale alle sammen.


Kokoskaker er kaker som på en forunderlig måte bare forsvinner fra bakeboksen før jul:




Slik lager vi dem:
4 eggehviter - stivpiskes
250 gr melis - blandes i
250 gr.kokos - blandes i

Stekes i 10-12 min. på 175 grader.


Innimellom juleforberedelser og hemligheter så har jeg gjort enda et dypdykk i garnhaugen min. Nå har jeg gått helt i bånn og funnet frem alt av rester og enslige nøster som har ligget i mange år. Det eldste garnet er fra jeg var tenåring og bodde hjemme hos mamma og pappa. Dvs at det er veldig gammelt.Det gjør ingen nytte der det ligger så nå blir det restegarnsteppe. Helt tilfeldig ble begynnelsen litt julete i fargene.)







1 kommentar:

  1. Hmmm... Kokoskaker har jeg aldri laget. Kanskje jeg burde forsøke det? Det så fristende ut.
    Ønsker deg en fin førjulstid!

    SvarSlett