"Livet skal ikke begripes - det skal gripes" Gunnar Bjørling

mandag 11. mars 2019

matplan uke 11


Uke 11 og ny matplan. 
Nå har jeg skrevet 10 matplaner og dette blir den siste av denne typen som blir lagt ut på bloggen her.
Kan hende jeg legger ut noen middagsplaner ettehvert . 
For meg selv vil jeg fortsatt skrive fulle planer men det blir jo mye av det samme fra uke til uke. 
Denne uken blir det kraft som har hovedfokuset.
Jeg har drukket kraft i nesten 2 år men nå etter jul så har jeg glemt det . Egentlig litt rart siden jeg har hatt det i kostholdet mitt i lenger tid. 
Nå står jerngryta  på ovnen å putrer og koser seg sammen med vann og kraftbein. Jeg bruker woonderbag når jeg lager kraft. Helt genialt. Jeg skal prøve å få skrevet mer om den senere. 




Uke 11

Frokost

Middag

Kvelds

Mandag
Avokado
kraft
pannestekt laks
Søtpotetmos
Kokosyoghurt
bær

Tirsdag
Melonsalat
kraft 
Kylling avokado
Grønnsakspagehtti
Rosenkål løk
bacon

Onsdag
Avokado Reker
Suppe med kjøtt
grønnsaker
Kokosyoghurt
bær

Torsdag
Kraftsuppe
m/pølse
Torsk
Eggesalat reker
Stekt sopp
Salat avokado

Fredag
Avokado
kraft

tacosalat
Kokosyoghurt
bær

Lørdag
Kyllingsalat
kraft
Svinefile
Grønnsaker i ovn
avokado
spekemat

søndag
Skinkesalat
kraft

kyllingwook

avokado



Og dere, vi går mot sommer . Juhuuu. 
Det "feires" med en sommerlig melonsalat. 
Jordbærene har ikke den gode smaken som norske jordbær har men jeg syns faktisk de som er i butikken nå er gode de også. Selvom de ikke er fullt så gode som de norske sommerjordbærene som har fått skikkelig sol på seg. 













1 kommentar: