"Livet skal ikke begripes - det skal gripes" Gunnar Bjørling

søndag 24. februar 2019

Matplan uke 9

Denne ukes matplan er klar. 
Den blir litt anderledes siden det er både bursdag og fastelaven. 
Og for en super dag fastelaven er på. Det er nemlig min kakespise dag. Jeg er 30 dager sukkerfri og så blir det en dag med litt sukker før det er nye 30 dager uten sukker. 
Det skal bli så kos å spise fastelavensboller sammen med de andre.





Uke 9

Frokost

Middag

Kvelds

Mandag

Egg, bacon

Laks soyasaus

kyllingsalat

Tirsdag
Toastet
ketovaffel
Falukorv-
Stroganoff salat

kyllingsalat

Onsdag

Egg i paprika
Indisk kylling suppe
Knekkis
baconost

Torsdag
Avokado, reker
majones
Bursdagsmiddag
Linsegryte

Lk kake

Fredag

smoothie
Reker, majones
proteinrundstykker

chiapudding

Lørdag
Knekkis majones
makrellitomat

tacosalat

chiapudding

søndag
Stekt egg
Sopp , salat
Kalkunfile
Grønnsaker i ovn

fastelavensboller



Bursdagen blir en helt annen sak. Som regel lar jeg bare vær å spise kake  noe som er helt greit. Denne gangen tenkte jeg å prøve å lage noe sukkerfritt. 
Jeg har smakt noe sukkerfritt bakst tidligere og det har rett og slett ikke falt helt i smak. Der ser jo så godt ut når bildene er så flotte bilder. Dessverre så syns jeg ofte ikke smaken står til utseende. For meg ivertfall. 
Men jeg gir meg ikke. Jeg prøver meg igjen på en litt annen kake. Kanskje det blir en sukseterte eller en snickerskake. Hadde vært gøy om jeg fant en sukkerfri kake som smaker godt. 


Her er noen linker til oppskrifter på lavkarbokaker





Egg i paprika




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar