"Livet skal ikke begripes - det skal gripes" Gunnar Bjørling

fredag 4. januar 2019

Matplan uke 2

Matplan er lurt har jeg funnet ut.
Det er bra både for lommeboka og hodet mitt. Jeg kan planlegge handlingen bedre og jeg bruker mye mindre tid på mat i løpet av uka ved å ha dette klart.
Forhåpentligvis så vil dette hjelpe meg til å få både et balansert kosthold og det vil hjelpe meg å spise variert.





Frokost og lunch var enkelt. Ivertfall på papiret. Jeg får se hvordan det fungerer i praksis.
Middagen måtte jeg jobbe litt mer med . Ble litt  tenking siden  datteren er vegetarianer, mannen  spiser lavkarbo  og sønnen  elsker pasta.  Her måtte jeg være litt smart slik at jeg enkelt kan gjøre en vri eller to så alle blir fornøyde.
På planen skriver jeg det jeg skal spise. Denne vil jeg printe ut og notere litt med blyant hva jeg gjør for å lage det bra for alle.
Jeg har skrevet opp hva jeg skal spise til hvert måltid men det kan hende det blir byttet litt på.

I tillegg så har jeg noen kriterier når det gjelder middag.

  • 2 dager i uka med fisk
  • 1 dag i uka med suppe
  • 1 dag i uka med vegetar for alle




Det ble et dårlig bilde av matplanen. Er veldig lite teknisk av meg så etter flere timer med å prøve å få det skarpt så gav jeg opp. Så det får bare være som det er. 











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar