"Livet skal ikke begripes - det skal gripes" Gunnar Bjørling

torsdag 24. januar 2019

Mål 2019


Det å ha oversikt og kontroll gir meg fred og ro .Dette igjen gir meg mer energi som jeg trenger veldig.
Derfor planlegger jeg stadig hvordan jeg kan få mer orden i kaoset mitt. Ja for det er ingen hemmelighet at det er endel kaos i mitt liv. Både herlig kaos og kaos som tar energi. Det er dette kaoset som tar energi som jeg hele tiden prøver å minske.
Heldigvis så er det ikke store forandringer som skal til, jeg må bare prøve å finne gode rutiner og strategier for å unngå dette kaoset. 

I desember skrev jeg en liten plan for meg selv.  Det omhandler en veldig vid plan om både kosthold, bevegelse og huset.
Nå skal jeg prøve å få satt dette litt i system. Det betyr at jeg må lage meg noen små delmål og jobbe meg igjennom dem.





Mål for 2019
(Skrevet i desember)

·     Få ryddet huset. Alle rom, skuffer og skap skal bli gått igjennom.  Tenke meg godt om hva jeg ønsker å fortsatt ha. Det jeg ikke vil ha lenger kjøres opp i bytteteltet og det som ikke er noe å ha kastes. 
·     Få gode rutiner når det gjelder mat. Her skal det planlegges, regnes, lage lister, prøve ut nye oppskrifter og notere ned det som fungerer og det som ikke fungerer. Målet er å at når året er omme skal jeg ha gode planer å se tilbake på som igjen gjør det lettere fremover å ta de bra valgene i matveien for min kropp. Går nok for moderat lavkarbo siden kroppen fungere best da
·     Bevegelse. Må tenke litt nytt angående bevegelse. Her må jeg se hvordan jeg kan få beveget kroppen maksimalt i forhold til mine utfordringer. Har mye erfaring som jeg må prøve å få satt i et «system» som kan fungere for meg i lengden. Målet er å være jevn i formen.







En ting jeg i ettertid har tenkt på er at jeg også må ha  fokus på å ha det gøy. Alt kan ikke bare være alvor og "fornuftig" slik som disse målene over handler om. 
Jeg håper selvfølgelig at jeg kan ha det litt gøy når jeg skal jobbe med å nå målene mine . Som å lage nye mat, det er gøy. Gå turer, det er gøy. Rydde huset fins ikke gøy men håper jeg syns det er gøy etterhvert som jeg får ryddet. 
Nå er det ikke helt slike ting jeg tenker på når jeg vil ha et eget mål med gøy. 
Da tanker jeg mer sammenkomster med venner , reise ,oppleve ting eller gjøre ting kun fordi jeg har lyst. Ikke fordi jeg må.






Bilde er fra Danmark hvor vi hadde en fantastisk tur med hele familien min i 2017. Vi var 15 stk fordelt på 4 generasjoner. Vi leide et stort hus med god plass til alle  En super tur og jeg koser meg fortsatt med alle gode minnene. Dette var 70 års gave til vår mamma og det er den beste gaven jeg noen gang har gitt bort . 




Så nå er det bare å forsette livet med å skape ro og orden og nye fantastiske gode minner.

Livet er herlig dere. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar